Τρομοκρατεί ο Αιρετός του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου!
Με έκπληξη διαβάσαμε πριν μερικές μέρες την ανακοίνωση
που εξέδωσε ο Αιρετός του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου και Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Τρούλης.
Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται περίτρανα ότι η
ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια και ότι η δημιουργία κλίματος
τρομοκρατίας και η δημιουργία «εντυπώσεων» έχει γίνει για πολλούς δεύτερη φύση.
Αναφέρει ο κ. Τρούλης στο «θέμα» της ανακοίνωσής του: «Με εγκύκλιο του
υπουργείου παιδείας ζητήθηκε από τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης να
γίνουν μεταβολές-υποβιβασμοί σχολικών μονάδων».
ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΟ πέρα για πέρα!
Η αλήθεια είναι ότι το
Υπουργείο Παιδείας με την εγκύκλιό του, αριθ. πρωτ. 44506/Δ4 με ημ. 2/4/2013 με
θέμα: «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
σχολικού έτους 2013-2014», ζήτησε από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
να αιτιολογήσουν τον αριθμό των οργανικών θέσεων κάθε σχολικής μονάδας σύμφωνα
με τον πίνακα των εγγραφέντων μαθητών απ’ τη μια και το νόμο που ορίζει την
οργανικότητα της κάθε σχολικής μονάδας, απ’ την άλλη.
Για την πλήρη ενημέρωση των
συναδέλφων, πρέπει να πούμε ότι την οργανικότητα της κάθε σχολικής μονάδας δεν
την ορίζει αυθαίρετα και κατά το δοκούν κανένα Υπουργείο Παιδείας και κανένα
Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Η οργανικότητα ορίζεται με νόμο του Κράτους, ψηφισμένο
από το ελληνικό Κοινοβούλιο. Μέχρι πρότινος, ή οργανικότητα οριζόταν από το ν.
1566/85. Μετά τη μεγαλειώδη απεργία του κλάδου του 2006, η τότε Υπουργός
Παιδείας κ. Γιαννάκου με νόμο που
δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1507/ τ. 2/13-10-2006, άλλαξε τον τρόπο υπολογισμού της
οργανικότητας της σχολικής μονάδας, μειώνοντας τον αριθμό των μαθητών ανά
εκπαιδευτικό. Συγκεκριμένα, ο νόμος του 2006 αναφέρει: «Η οργανικότητα των Δημοτικών Σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία
δεκαπέντε (15) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο για τα μονοθέσια, διθέσια και
τριθέσια και για τα λοιπά είκοσι πέντε (25) μαθητών προς ένα (1)δάσκαλο».
ΜΑΘΗΤΕΣ
|
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
|
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
|
|
Ν.1566/85
|
Ν.1507/06
|
||
10-25
|
10-15
|
1
|
Μονοθέσιο
|
26-50
|
16-30
|
2
|
Διθέσιο
|
51-90
|
31-45
|
3
|
Τριθέσιο
|
91-120
|
46-100
|
4
|
Τετραθέσιο
|
121-150
|
101-125
|
5
|
Πενταθέσιο
|
151-180
|
126-150
|
6
|
Εξαθέσιο
|
181-210
|
151-175
|
7
|
Επταθέσιο
|
211-240
|
176-200
|
8
|
Οκταθέσιο
|
241-270
|
201-225
|
9
|
Εννιαθέσιο
|
271-300
|
226-250
|
10
|
Δεκαθέσιο
|
301-330
|
251-275
|
11
|
Ενδεκαθέσιο
|
331-360
|
276-300
|
12
|
Δωδεκαθέσιο
|
Το Υπουργείο
Παιδείας, για τους δικούς του πολιτικούς λόγους, επέλεξε τη συγκεκριμένη
χρονική στιγμή να αποστείλει στις περιφερειακές Διευθύνσεις τη συγκεκριμένη
εγκύκλιο και να καλεί τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να αιτιολογήσουν την
οργανικότητα των σχολικών μονάδων. Σαν ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ αλλά και η ΔΟΕ καταδικάσαμε
απερίφραστα την αποστολή αυτής της εγκυκλίου, που μόνο σκοπό έχει να
δημιουργήσει κλίμα τρομοκρατίας και εκφοβισμού στα σχολεία και στους
εκπαιδευτικούς. Μάλιστα, χθες, 17/4, το Δ.Σ. της ΔΟΕ είχε συνάντηση με τον
υφυπουργό Παιδείας κ. Παπαθεοδώρου και του έθεσε το ζήτημα της συγκεκριμένης
εγκυκλίου. Ο κ. Υφυπουργός δήλωσε πως «ζήτησε αιτιολόγηση από
τους Περιφερειακούς Διευθυντές των στοιχείων που έχουν δοθεί στο σύστημα
καταγραφής ώστε να πάρει το κάθε στέλεχος την ευθύνη της ορθότητας των όσων
δηλώνει. Δεν υπάρχει πρόθεση μείωσης των οργανικών θέσεων».
Είναι ξεκάθαρο ότι στο Ρέθυμνο δεν μπορεί να εφαρμοστεί η
εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας αφού λόγω μορφολογίας του εδάφους και
ορεινότητας, καθώς και λόγω κοινωνικών και τοπικών ιδιαιτεροτήτων,
αιτιολογείται η μέχρι σήμερα οργανικότητα των σχολικών μονάδων.
Αυτό δεν θέλει, σκόπιμα,
να το αντιληφθεί ο κ. Τρούλης και επιλέγει τη δημιουργία κλίματος εκφοβισμού
και τρομοκρατίας ως συνδικαλιστική πρακτική, αφού η συγκεκριμένη ανακοίνωσή του
κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Δεκάδες συνάδελφοί μας έχουν τρομοκρατηθεί,
άνευ λόγου, με την απερίσκεπτη αυτή
ανακοίνωση.
Ας αποκτήσει, επιτέλους ο
κ. Πρόεδρος και Αιρετός υπεύθυνη συνδικαλιστική στάση, με θέσεις και προτάσεις
και να σταματήσει να λειτουργεί ως τρομοκράτης και τρομολάγνος. Δεν ωφελεί ούτε
τον ίδιο ούτε την Εκπαίδευση.
ΠΑΣΚ-ΔΗΣΥ
ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Σχόλια