Νέο Σχολείο: Ο επιθεωρητισμός και ο αστυφύλαξ επιστρέφει!
Είναι, πράγματι, απορίας άξιο πως κάποιοι σε αυτή τη χώρα «νομοθετούν» ελαφρά τη καρδία, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους κάποιες απλές, αλλά συνάμα σημαντικές παραμέτρους. Αναφέρομαι στο νέο σχέδιο νόμου που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη διοίκηση στο νέο σχολείο.
Στο άρθρο 18 του συγκεκριμένου νόμου, που αφορά στα ειδικά θέματα λειτουργίας των σχολικών μονάδων, αναφέρει: «Οι συνεδριάσεις της συνέλευσης των διδασκόντων και οι ενημερωτικές συναντήσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και ασκούντων τη γονική μέριμνα των μαθητών πραγματοποιούνται τις ώρες μεταξύ 17:30 μ.μ. έως και 20:30 μ.μ.. Στις σχολικές μονάδες με κύρια απογευματινή λειτουργία οι δραστηριότητες του πρώτου εδαφίου πραγματοποιούνται τις ώρες μεταξύ 09:30 π.μ. έως και 12:30 μ.μ.. Η παρουσία των εκπαιδευτικών στις ανωτέρω δραστηριότητες είναι υποχρεωτική. Η αδικαιολόγητη απουσία των εκπαιδευτικών και η διενέργεια των ανωτέρω δραστηριοτήτων εντός του διδακτικού ωραρίου της σχολικής μονάδας συνιστούν πειθαρχικά παραπτώματα».
Δεν θα σχολιάσω την ουσία της συγκεκριμένης παραγράφου, αφού για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται περίτρανα ότι οι καρεκλοκένταυροι επαΐοντες του Υπουργείου Παιδείας έχουν μαύρα μεσάνυχτα από την καθημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα. Αναφέρεται ότι οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων (ενημερωτικά αναφέρω ότι είναι συχνότατες και γίνονται πάντα πρωινές ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας του Σχολείου) θα γίνονται υποχρεωτικά τις απογευματινές ώρες, μεταξύ 17:30 έως 20:30. Προφανώς, οι Σύμβουλοι του Υπουργείου Παιδείας θεωρούν ότι οι σχολικές μονάδες γειτνιάζουν με το σπίτι του κάθε εκπαιδευτικού. Προφανώς, δεν τους έχει ενημερώσει κανείς ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί διανύουν καθημερινά δεκάδες χιλιόμετρα για να φτάσουν στη σχολική μονάδα όπου διδάσκουν. 50, 60, 70 και 100 χμ. διαδρομής, είναι καθημερινότητα για πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς. Αυτούς, λοιπόν, τους εκπαιδευτικούς υποχρεώνει το νέο σχέδιο νόμου, να επιστρέφουν, μετά το σχολικό τους ωράριο, στις 2 το μεσημέρι στα σπίτια τους και μετά από μερικές ώρες να διανύουν άλλα τόσα χμ. για να επιστρέψουν στη σχολική μονάδα τους για να συνεδριάσουν! Αν αυτό δεν αποτελεί την επιτομή του παραλογισμού, τότε, τι να πει κανείς! Εκτός, εάν το Υπουργείο προωθεί κάποιο άλλο σχέδιο νόμου, που να υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να διαμένουν μόνιμα στον τόπο εργασίας τους, όπως συνέβαινε στη δεκαετία του 1950-60, μαζί με τον παπά και το χωροφύλακα! Ίσως, και να αποτελεί κάποιο σχέδιο για να σταματήσει η ερημοποίηση της υπαίθρου!
Αλλά, το χειρότερο όλων είναι ότι η μη τήρηση των παραπάνω, αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα! Ο όρος, δε, πειθαρχικό παράπτωμα, διατρέχει το σύνολο του νέου σχεδίου νόμου, αφού αναφέρεται ως κατακλείδα σε πολλά άρθρα και παραγράφους.
Προφανώς, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ανακαλώντας μνήμες και πρακτικές του παρελθόντος, ενδυόμενη, παρ’ όλα αυτά, το «σοσιαλιστικό» της μανδύα, προσπαθεί να καταστήσει το χώρο της Εκπαίδευσης ένα απέραντο διοικητικό δικαστήριο, όπου οι Ε.Δ.Ε. θα αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Προσπαθεί να κάμψει το δημοκρατικό και φιλελεύθερο πνεύμα των εκπαιδευτικών, να τους τρομοκρατήσει, να τους καταστήσει άβουλα και πειθήνια όργανα, ώστε να περνούν μέσα από την εκπαίδευση, οι εκάστοτε κυβερνητικές πολιτικές.
Κυρίες και κύριοι του Υπουργείου Παιδείας, οι εποχές που η εκπαίδευση χρησιμοποιούταν ως μέσο προπαγάνδας και χειραγώγησης της ελληνικής κοινωνίας, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τις εποχές και τις πρακτικές αυτές έχουν καταδικάσει και απορρίψει οι πάντες. Γιατί εσείς τις επαναφέρετε;
Σχόλια