Διαχείριση δημόσιου χρήματος και πολιτικές ευθύνες



Παρακολουθώντας το θέμα της ΚΕΔΗΡ αντιλαμβάνομαι ότι πολλοί δεν γνωρίζουν τι σημαίνει διαχείριση δημόσιου χρήματος. Όντας Διευθυντής σε σχολείο και άρα διαχειριστής δημόσιου-δημοτικού χρήματος, πρέπει, θεωρώ, να σας περιγράψω τη διαδικασία σε αδρές γραμμές.

Κάθε τέλος του έτους (31/12) είμαι υποχρεωμένος να υποβάλλω στο Τμήμα Παιδείας του Δήμου οικονομικό απολογισμό του προηγούμενου έτους. Δηλαδή, να αποδείξω ότι τα χρήματα που μου δόθηκαν από τον Δήμο ξοδεύτηκαν, μέσω τιμολογίων, για τις ανάγκες του σχολείου. Τα υπόλοιπα χρήματα, που τυχόν μου έχουν περισσέψει, πρέπει να κατατεθούν στον τραπεζικό λογαριασμό του σχολείου. Έτσι, τα έξοδα που έκανα, συν τα χρήματα που μου έχουν περισσέψει πρέπει να είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά που μου έδωσε ο Δήμος. Πρέπει δηλαδή ο απολογισμός μου να είναι ισοσκελισμένος. Και όλα αυτά για 2-3 χιλιάδες ευρώ όλον τον χρόνο.
Σε περίπτωση που όλα τα παραπάνω δεν συμβούν, τότε ο πολιτικός μου προϊστάμενος, στην προκειμένη περίπτωση ο κ. Γεωργαλής, είναι υποχρεωμένος να με καλέσει να δώσω εξηγήσεις.  Αν για παράδειγμα εγώ έχω φάει τα χρήματα και κανείς δεν με ελέγξει γι αυτό, τότε, υπάρχει για εμένα ποινική ευθύνη και για τον κ. Γεωργαλή πολιτική ευθύνη. Και τα δύο αυτά είναι εύκολο να αποδειχθούν αφού υπάρχει ο τακτικός έλεγχος από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συμβουλίου.
Κάτι παρόμοιο, σε μεγαλύτερη οικονομική κλίμακα βέβαια, συνέβη και στην ΚΕΔΗΡ. Ο ταμίας έπαιρνε χρήματα χωρίς το πολιτικό προσωπικό της ΚΕΔΗΡ προβαίνει σε κάποιον έλεγχο. Χρόνια είχαν να κατατεθούν ισολογισμοί προς έγκριση, που αυτό είναι το βασικότερο και το πρωταρχικό. Αλήθεια, κανείς δεν αναρωτήθηκε γιατί; Γιατί κάθε τέλος του έτους δεν γινόταν οικονομικός απολογισμός, που ακόμη κι ένα περίπτερο κάνει και να κατατεθούν οι ισολογισμοί προς ψήφιση-έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο;
Κανείς δεν μίλησε για ποινικές ευθύνες των πολιτικών προσώπων της ΚΕΔΗΡ. Αλλά από τη στιγμή που το θέμα βγήκε στα ΜΜΕ, προφανώς μέσα από την ίδια τη ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, και κανείς ουσιαστικά δεν το αμφισβητεί αυτό, σημαίνει ότι η δημοτική πλειοψηφία το γνώριζε. Κι εδώ γεννάται το ερώτημα: Ήξεραν τα πολιτικά πρόσωπα της ΚΕΔΗΡ ότι κάτι δεν πάει καλά με το ταμείο; Προφανώς ΝΑΙ! Έκαναν κάτι γι αυτό; ΟΧΙ!
Ε! Τότε, η πολιτική ευθύνη υπάρχει ακέραια! Και ας μην αναλώνεται η ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗ σε πανηγυρισμούς περί δικαίωσης... Τα πράγματα είναι απλά και ξεκάθαρα!!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πολιτικοί αχυράνθρωποι.

Υγειονομική έκθεση των εστιατορίων του Ρεθύμνου του 1902

Η παραδοσιακή κρητική φορεσιά στο πέρασμα του χρόνου