Μια επιτυχημένη εκπαιδευτική διετία.

Μετά από μια διετία ως Διευθυντής στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, το σχ. έτος 2015-2016 επέστρεψα στο σχολείο μου, στο 5ο Δημοτικό και ανέλαβα την Ε2 τάξη, την οποία συνέχισα και ως Στ2. Ήταν, ίσως η πιο γόνιμη και δημιουργική εκπαιδευτική διετία των 22 χρόνων μου στην εκπαίδευση.

Τώρα που έκλεισε αυτός ο κύκλος, και ανοίγει ένας νέος και για εμένα αλλά και για τους μαθητές μου, θεωρώ σκόπιμο να αναφερθώ σε αυτή τη μοναδική διετία 2015-2017 και τις δράσεις που πραγματοποιήσαμε με αυτά τα εξαιρετικά παιδιά που θα τα έχω για πάντα στην καρδιά μου.

2015-2016

1.      Λίγες ημέρες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, στις 19 Σεπτεμβρίου 2015, χωρίς να έχω γνωρίσει ακόμα καλά τους μαθητές μου, τους πρότεινα να συμμετέχουμε στη 2η λαμπαδηδρομία που οργάνωσε ο Σύλλογος εθελοντών αιμοδοτών Ν. Ρεθύμνης «Δότες Ζωής», για την υποδοχή της «φλόγας της αγάπης» στο Ρέθυμνο.

2.      Παραμονές των εορτασμών για την ολοκαύτωση του Αρκαδίου, με το άλλο τμήμα της Ε’ τάξης και τον εκλεκτό συνάδελφο Νίκο Κοϊνάκη, επισκεφθήκαμε την Ιερά Μονή Αρκαδίου. Ήταν η πρώτη επίσκεψη των μαθητών στον χώρο της εθελοθυσίας.

3.      Επισκεφθήκαμε το σχολικό μουσείο της Αμνάτου και γνωρίσαμε από κοντά το σχολείο αλλοτινών εποχών. (Δεκέμβριος 2015)

4.      Είπαμε τα κάλαντα στον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη μας κ Ευγένιο του είπαμε και μαντινάδες και του δωρίσαμε και μια ζωγραφιά του Αρκαδίου. (Δεκέμβριος 2015)

5.      Υλοποιήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Από πού κρατάει η σκούφια μου» Οι μαθητές έψαξαν και βρήκαν από πού προέρχεται το επώνυμό τους.(Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2015)

6.      Περιηγηθήκαμε στην παλιά Πόλη του Ρεθύμνου στο πλαίσιο του «Κυνηγιού του Θησαυρού» (Φεβρουάριος 2016)

7.      Στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών καταγράψαμε τα «επίθετα» της Παναγίας, επισκεφθήκαμε την εκκλησία του Μασταμπά όπου ο αγιογράφος κ. Σπύρος Καλαϊτζαντωνάκης μάς μύησε στα μυστικά της αγιογραφίας και ο Μητροπολίτης μας μάς δώρισε από μια Καινή διαθήκη στον καθένα. (Μάρτιος 2016)

8.      Μαζέψαμε είδη πρώτης ανάγκης και γεμίσαμε 5 σακίδια για τα προσφυγόπουλα από τη Συρία. (Μάρτιος 2016).

9.      Παραλάβαμε τη συλλογή παραμυθιών «Τα κάναμε θάλασσα» δύο από τα οποία είχαμε ζωγραφίσει σαν Τμήμα. (Μάρτιος 2016)

10.    Επισκέφθηκε το σχολείο μας η συγγραφέας Ιωάννα Μπουλντούμη και της παρουσιάσαμε τη «μυστική αποστολή» που μας είχε αναθέσει με τίτλο: «Ο Γνωμικός Παροιμιάκης». (Μάρτιος 2016)

11.  Επισκεφθήκαμε και περάσαμε το φαράγγι των Μύλων. Μοναδική εμπειρία των μαθητών μέσα από μια φυσιλατρική πεζοπορική διαδρομή.(Απρίλιος 2016)

12.  «Υιοθετήσαμε» και φυτέψαμε την πλατεία Μουντάκη. Δυστυχώς δεν προλάβαμε να ολοκληρώσουμε το όραμάμας.  (Μάιος 2016)

13.  Πήγαμε αθλητική εκδρομή στο Calcetto.

14.  Παρουσιάσαμε στο «Σπίτι του Πολιτισμού» τα εκπαιδευτικά προγράμματα της σχολικής χρονιάς: «Από πού κρατάει η σκούφια μου» και «οι Τετρακατοικίες των Βομβόπληκτων». (Ιούνιος 2016).

15.  Παρουσιάσαμε στους Ρεθεμνιώτες το βιβλίο μας «Οι Τετρακατοικίες των Βομβόπληκτων». Ήταν μια πολύ επιτυχημένη εκδήλωση.  Ήταν μια κοπιαστική και εργώδης προσπάθεια που διήρκεσε πολλούς μήνες με πολλές διδακτικές επισκέψεις. (8 Ιουνίου 2016)

16.  Επισκέφθηκε την τάξη μας ο πολιτικός μηχανικός Νίκος Δασκαλάκης, μέλος της πρωτοβουλίας για την ανακατασκευή του βενετσιάνικου ρολογιού και μας μίλησε για αυτό το βενετσιάνικο μνημείο. (Ιούνιος 2016)

17.  Βγήκαμε όλη η τάξη και φάγαμε την παραμονή του κλεισίματος του σχολείου.

18.  Κάθε Τρίτη, την 7η ώρα, κάναμε φιλαναγνωσία και ήρθαμε πιο κοντά στο βιβλίο.

2016-2017

1.      Για δεύτερη χρονιά συμμετείχαμε με το 5ο Δημ. Σχολείο στη Λαμπαδηδρομία αλληλεγγύης και αγάπης που οργάνωσε ο Σύλλογος εθελοντών αιμοδοτών Ρεθύμνου "Δότες Ζωής". (Οκτώβριος 2016)

2.      Για την ημέρα του αθλητισμού επιλέξαμε να πάμε στο ΕΑΚ Γάλλου να αθληθούμε. Κάναμε αθλήματα στίβου, παίξαμε ποδόσφαιρο και μάθαμε τις βασικές αρχές του τένις. (Οκτώβριος 2016)
3.      Ξεκινήσαμε να υλοποιούμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το οδωνυμικό του Σχολείου μας. (Νοέμβριος 2016).
4.      Στο μάθημα των Θρησκευτικών επιλέξαμε μέσω project που είχαν αναλάβει κατά δυάδες οι μαθητές να παρουσιάσουν τα δόγματα του Χριστιανισμού αλλά και άλλες θρησκείες.

5.      Στο πλαίσιο των εορτασμών των 150 χρόνων από το ολοκαύτωμα του Αρκαδίου ανεβάσαμε το θεατρικό Μονόπρακτο «Εν βία Μεγίστη» 3 φορές: Στο σχολείο, στη Μονή Αρκαδίου και στο Σπίτι του Πολιτισμού. (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2016)

6.      Μαθήματα ρομποτικής από τον δάσκαλο Κώστα Κάτσιο. Τα παιδιά έμαθαν για τα robots και τη χρήση τους και έπαιξαν με την ψυχή τους! (Δεκέμβριος 2016)

7.      Για δεύτερη χρονιά συμμετείχαμε στο κυνήγι θησαυρού που διοργάνωσε το σχολείο μας τις παραμονές της Απόκριας. Και τις δύο φορές κατακτήσαμε την πρώτη θέση.

8.      Συμμετοχή στο ντοκιμαντέρ της δημοσιογράφου Εύας Λαδιά «Κομφετί μνήμης από ρεθεμνιώτικες απόκριες». (Φεβρουάριος 2017)

9.      Συγκρότηση ραδιοφωνικής ομάδας και συμμετοχή στο 4ο πανελλήνιο φεστιβάλ μαθητικού ραδιοφώνου. Πήραμε το 1ο πανελλήνιο βραβείο στον διαγωνισμό «Καν’ το ν’ ακουστεί». (Μάρτιος 2017).

10.  Για δύο συνεχόμενες χρονιές (Ε’ και ΣΤ’) συμμετείχαμε στον διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας «Μικρός Ευκλείδης». (Μάρτιος 2017)

11.  Στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και πολιτικής Αγωγής επισκεφθήκαμε το Δημαρχείο Ρεθύμνου. Είχαμε προετοιμαστεί και παραδώσαμε στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου υπόμνημα με τα προβλήματα της περιοχής του σχολείου μας. (Μάρτιος 2017)

12.  Ημέρα θυρανοιξίων για τη νέα Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη του Ρεθύμνου. Εμείς δεν μπορέσαμε να βρεθούμε εκεί. Μιλήσαμε όμως στην τάξη για την ιστορία της ΔΚΒΡ, για τον Παντελή Πρεβελάκη και διαβάσαμε αποσπάσματα από "Το χρονικό μιας Πολιτείας", του βιβλίου που μεταφέρθηκε χέρι-χέρι από 1.000 μαθητές από την παλιά Βιβλιοθήκη στην νέα. (31 Μαρτίου 2017)

13.  Συμμετείχαμε με οχτώ (8) εργασίες στον 6ο πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό λογοτεχνίας «Σοφία Φίλντιση-το δέντρο της Σοφίας», που διοργάνωσαν τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά. (Μάρτιος 2017).

14.  Για μια ακόμη χρονιά επισκεφθήκαμε τον αθλητικό χώρο Calcetto. (Απρίλιος 2017).

15.  Διοργανώσαμε δύο παζάρια. Ένα τα Χριστούγεννα κι ένα το Πάσχα για να ενισχύσουμε οικονομικά την εκδρομή μας στην Αθήνα.

16. Επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Ελεύθερνας. (Μάιος 2017).

17. Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας περιβάλλοντος επισκεφθήκαμε το ξενοδοχείο Creta Marine. Καθαρίσαμε την παραλία και κάναμε δενδροφύτευση. (Ιούνιος 2017)

18.  Επισκέφθηκε το Σχολείο μας ο Γυναικολόγος του Νοσοκομείου Ρεθύμνου κ. Αποστολάκης και συζητήσαμε για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Το καινοτόμο  αυτό project το δουλεύαμε εβδομάδες πριν. (Ιούνιος 2017)

19.  Παρουσιάσαμε στον Πρόεδρο της Επιτροπής ονοματοθεσίας και στον επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης του Δήμου την εργασία μας για το οδωνυμικό του σχολείου μας, που κοσμεί ήδη έναν τοίχο του σχολείου δίνοντας πληροφορίες για τις οδούς. (Ιούνιος 2017)

20.  Και σαν κλείσιμο της χρονιάς, επισκεφθήκαμε το Ρουσσοσπίτι, πήγαμε στο Σπήλαιο της Λυγερής και φάγαμε όλοι μαζί, μαθητές και γονείς. (Ιούνιος 2017).