Γιώργου Φρυγανάκη: Αντι-ΠΟΙΗΤΙΚΑ


 
Δεν με εξέπληξε τόσο η νέα εκδοτική δουλειά του φίλου Γιώργου Φρυγανάκη-ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη. Αυτό που με εντυπωσίασε, ευχάριστα πάντα, είναι ο όγκος αυτής.

Στις 447 σελίδες του νέου βιβλίου του αντι-ΠΟΙΗΤΙΚΑ, βρίσκονται συγκεντρωμένα 205 ποιήματα, προϊόν μια πεντάχρονης υπερπροσπάθειας που φιλοξενήθηκε κάθε εβδομάδα στην εφημερίδα Ρέθεμνος, από το 2012 μέχρι και το 2016. 

Γιατί αντι-ΠΟΙΗΤΙΚΑ όμως; Γιατί ο Γιώργος είναι γενικά «ΑΝΤΙ». Θα μπορούσε εύκολα κάποιος να τον παρομοιάσει με την αλογόμυγα του Σωκράτη. Που μπαίνει παντού, «ενοχλητικά» για να παιδέψει, να ενοχλήσει, να αφυπνίσει, να ξεσηκώσει, να προβληματίσει. Δεν του αρέσει το κατεστημένο. Γνωρίζει καλά όμως ότι δύσκολα αλλάζει. Αλλά δεν το βάζει κάτω. Δεν παραδίνεται. Θέλει να κάνει τον αγώνα του. Δεν είναι ρίψασπις. Υποστηρίζει τα θέλω του και τα πρέπει του μέχρι τέλους. Θέλει με τη γραφίδα του να μας ξεσηκώσει, να μας κάνει να αλλάξουμε. Να ξεφύγουμε από το «εγώ» και να πάμε στο «εμείς».

«Εμείς που όλος ο κόσμος μας είναι ο εαυτός μας

Που ο ορίζοντάς μας φτάνει όπου κι η μύτη μας

Που είμαστε αυτοκόλλητα του καναπέ μας

Που είμαστε κάθε φορά απόντες

από της προσφοράς τα φόρουμ

Που μόνο το συμφέρον μας μετρούμε…»

Γράφει στο ποίημά του «Οι μικρόψυχοι και οι μεγαλόψυχοι».

Ο Γιώργος Φρυγανάκης αντλεί τη θεματολογία του «από την κοινωνική, πολιτική, ή επετειακή επικαιρότητα, γιατί εκείνο που έχει καταρχήν σημασία είναι ό,τι λέγεται να λέγεται στην ώρα του και όχι μόνο ωραία» γράφει ο ίδιος στο προλογικό σημείωμα της έκδοσης. Και πράγματι ο ποιητής παρακολουθεί την επικαιρότητα και την αποτυπώνει σκωπτικά, ειρωνικά, κριτικά, επικριτικά, προτρεπτικά ή αποτρεπτικά κάθε φορά στα ποιήματά του.

Ο ποιητής πειραματίζεται με το στίχο και τις μορφές της ποίησης, «δανείζεται» και «παραποιεί» τίτλους γνωστών ποιημάτων, φέρνοντάς τα στη δική του επικαιρότητα και μέτρο. Συχνά βουτά στην αρχαιότητα, ανασύρει μεγάλες μορφές της, τους κάνει δικούς του ήρωες και με συμβολική γραφή περνάει τα μηνύματα στους Νεοέλληνες.

Πολλά συγχαρητήρια στον Γιώργο Φρυγανάκη γι αυτή την εργώδη και κοπιαστική προσπάθεια που σίγουρα είναι «μια έκδοση με άνω τελεία κι όχι τελεία και παύλα» όπως ο ίδιος αναφέρει με νόημα…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Υγειονομική έκθεση των εστιατορίων του Ρεθύμνου του 1902

Πολιτικοί αχυράνθρωποι.

Μια κουμπαριά που άλλαξε… κουμπάρο!