Η τεκμηριωμένη πρότασή μας για κατασκευή πάρκινγκ από το Δήμο.

Σε μια άνευ προηγουμένου λαϊκίστικη συνέντευξη τύπου ο Δήμαρχος κ. Μαρινάκης προσπάθησε να πείσει πρώτα τον εαυτό του και τη δημοτική του ομάδα και μετά τους παρευρισκόμενους και τη ρεθεμνιώτικη κοινωνία για την ορθότητα της απόφασής του περί κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ και υπέργειου εμπορικού κέντρου στο μοναδικό εναπομείναντα δημοτικό χώρο, παραχωρώντας τη χρήση του σε ιδιώτη ο οποίος και θα το κατασκευάσει.
Ο κ. Μαρινάκης, κατά την προσφιλή του τακτική, επιτέθηκε κατ’ αρχήν, με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς σε όλους όσους «τόλμησαν» να αμφισβητήσουν τη θέση του και την άποψή του: στους δημοτικούς συμβούλους που έλειπαν, στους δημοσιογράφους που τον κατακρίνουν, στους πολίτες που διατυπώνουν αντίθετη άποψη.

Εμείς, σαν υπεύθυνοι δημοτικοί σύμβουλοι, που τιμούμε την ψήφο του ρεθεμνιώτικου λαού, απαντούμε σήμερα σε ένα προς ένα τα σημεία για το πάρκινγκ των Τεσσάρων Μαρτύρων, χωρίς κορώνες και λαϊκισμούς:
Γιατί δεν προσήλθαμε στη συνέντευξη τύπου. Τη συνέντευξη τύπου την παραχώρησε ο κ. Μαρινάκης στα ΜΜΕ, σε ημέρα και ώρα εργάσιμη, για να ενημερώσει αυτούς οι οποίοι, πιθανόν, δεν είχαν ενημερωθεί για το θέμα. Εμείς, ως θεσμικά πρόσωπα, αφενός δεν είχαμε πρόσκληση και αφετέρου θεωρούμε ότι το καθ’ ύλη αρμόδιο όργανο διαβούλευσης και λήψης αποφάσεων είναι το Δημοτικό Συμβούλιο. Σε αυτό ήμαστε παρόντες όλοι, θέσαμε τις ενστάσεις μας, και τους προβληματισμούς μας και καταθέσαμε τις απόψεις μας και τις προτάσεις μας γι αυτό το μεγάλο έργο. Το να συμμετέχουμε σε μια συνέντευξη τύπου παρωδία, μετά από μια «ειλημμένη απόφαση» με 13-12 στο Δημοτικό συμβούλιο δεν είχε να προσφέρει τίποτα.
Η διαβούλευση. Ο κ. Μαρινάκης έφερε ένα τόσο σημαντικό θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο «εν μία νυκτί», χωρίς να προϋπάρξει διαβούλευση με θεσμικούς φορείς (ΤΕΕ, ΕΒΕ, Εμπορικό Σύλλογο, Σύλλογο Αρχιτεκτόνων). Αφού, δε, έλαβε, με ισχνή πλειοψηφία, την εντολή από το Δημοτικό Συμβούλιο, προχώρησε στη συνέντευξη τύπου για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και να «λύσει» όποιες απορίες…Το θέμα αυτό έθιξε και ο πρώην υπουργός κ. Μανώλης Λουκάκης.
Ανακολουθία λόγων και έργων. Ο κ. Μαρινάκης κατηγόρησε δημοτικούς συμβούλους της παλιάς δημοτικής αρχής για ανακολουθία λόγων και έργων. Και ο ίδιος, όμως με μετεκλογικές δηλώσεις του στην εφημερίδα Κ.Ε. της 16/11/2006 δήλωνε ότι ο ιδανικότερος τρόπος, ήταν να κατασκευάσει το πάρκινγκ ο Δήμος με ίδιους πόρους.
Ενώ ο ίδιος ανακοινώνει, τόσο στο Δημοτικό Συμβούλιο όσο και στη συνέντευξη τύπου υπέργειες κατασκευές 2.500 τ.μ., τις οποίες μάλιστα αποκαλεί «μικρές κατασκευές», στη συνέχεια, για τους τύπους, αναφέρει ότι η επιτροπή είναι αρμόδια να αποφασίσει για την τελική έκτασή τους.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Μαρινάκης υπεραμύνθηκε των οικονομικών στοιχείων της μελέτης αναφορικά με τις πληρότητες του πάρκινγκ, ενώ στη συνέντευξη τύπου τα αμφισβήτησε αναφέροντας χαρακτηριστικά «εμείς τη μελέτη τη σκίζουμε».
Στη συνέντευξη τύπου ο κ. Μαρινάκης απ’ τη μια λέει ότι ο ανταγωνισμός θα καθορίσει τις τιμές του πάρκινγκ (αλήθεια ποιος ανταγωνισμός;) και απ’ την άλλη αναφέρει ότι «το δικό μας πάρκινγκ είναι μια μονοπωλιακή κατάσταση και είναι στην καλύτερη θέση της πόλης».
Ενώ στο Δημοτικό Συμβούλιο, ομόφωνα συστήνεται διαπαραταξιακή επιτροπή για να διαμορφώσει την τελική πρόταση του Δήμου, στη συνέντευξη τύπου ο κ. Μαρινάκης, ψευδόμενος, αναφέρει ότι «την επιτροπή θα την αποτελέσει η δημοτική μου ομάδα αφού η αντιπολίτευση αρνήθηκε να συμμετάσχει». Εμείς δηλώνουμε ότι θα είμαστε παρόντες σε οποιαδήποτε συνάντηση γίνεται πάνω σε αυτό το θέμα.
Ενώ στο Δημοτικό Συμβούλιο οι ίδιοι οι μελετητές αναφέρουν ότι και να το κατασκευάσει ιδιώτης το πάρκινγκ ο χρόνος που απαιτείται για τις απαραίτητες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις είναι περίπου 20 μήνες, στη συνέντευξη τύπου ο κ. Μαρινάκης, ψευδώς και για να δημιουργήσει εντυπώσεις, κατεβάζει το χρόνο στους 8 μήνες. Σύμφωνα, δηλαδή, με τον κ. Μαρινάκη τα Χριστούγεννα θα μπουν οι μπουλντόζες και θα σκάβουν!
Όσον αφορά στο έλλειμμα πόρων, που συνεχώς προφασίζεται ο κ. Μαρινάκης ότι θα προέλθει από το τέλος παρεπιδημούντων και ανέρχεται, σύμφωνα με τον ίδιο, στα 1,7 εκ. ευρώ, άρα μειώνονται οι πόροι του Δήμου και εδώ αποκρύπτει την πραγματικότητα και εσκεμμένα παραπλανεί τη δημοτική του ομάδα και το ρεθεμνιώτικο λαό γιατί: Η μείωση του τέλους παρεπιδημούντων είναι όχι 1,7 εκ ευρώ αλλά 1,275 εκ. ευρώ αφού παραμένει το 0,5%. Η αύξηση στη ΣΑΤΑ είναι 50% και ανέρχεται στις 800.000 ευρώ για το 2009 και ήδη έχει κατατεθεί η 1η δόση από τις τέσσερις. Η αύξηση στην τακτική επιχορήγηση ανέρχεται στο 35% , δηλαδή αύξηση 1,8 εκ ευρώ για το 2009 και θα αρχίσει να κατανέμεται από το Μάιο με αναδρομική ισχύ από 1/12009. Έτσι προκύπτει μια αύξηση στα έσοδα του Δήμου, ειδικευμένα και ανιδείκευτα, 2,6 εκ. ευρώ. Αν υποθέσουμε ότι από τα τέλη παρεπιδημούντων ο Δήμος χάνει 1,275 εκ. ευρώ και παράλληλα εκταμιεύει 2,6 εκ. ευρώ, η καθαρή αύξηση είναι 1,375 εκ. ευρώ. Για ποια μείωση εσόδων, λοιπόν, μιλάει ο κ. Μαρινάκης; Όταν υπάρχει τέτοια αναξιοπιστία και ανακολουθία λόγων, φανταστείτε στα έργα!
Εμπορικό Κέντρο. Διαφωνούμε κάθετα, όπως άλλωστε ψηφίσαμε και στο Δημοτικό Συμβούλιο, με την κατασκευή οποιοιδήποτε υπέργειου καταστήματος στο οικόπεδο των Τεσσάρων Μαρτύρων. Ο ρόλος του Δήμου δεν είναι να δρα ανταγωνιστικά στους δημότες του και ειδικά στο πληττόμενο σήμερα εμπορικό κόσμο. Όσο, όμως, και να προσπαθεί ο κ. Μαρινάκης να απεμπολήσει το όρο «Εμπορικό Κέντρο» από τις υπέργειες κατασκευές, αυτό είναι αδύνατον, αφού στα 2.500 τ.μ. της ανοδομής θα κατασκευαστούν πάνω από 20 εμπορικά καταστήματα. Αν 20 τουλάχιστον συγκεντρωμένα καταστήματα δεν συνιστούν εμπορικό κέντρο, τότε, τι ονομάζεται εμπορικό κέντρο;
Η τεκμηριωμένη «επιτραπέζια» πρότασή μας …με χαρτί και μολύβι! Θεωρούμε ότι η καλύτερη λύση είναι ένα τριώροφο υπόγειο πάρκινγκ 825 θέσεων, θέση την οποία υποστηρίξαμε και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αλλά για να έχουμε συγκρίσιμα στοιχεία, αναφερόμαστε στις 550 θέσεις που προβλέπει και η μελέτη. Κατ’ αρχήν αμφισβητούμε το ποσό των 5,8 εκ. ευρώ που απαιτείται για την κατασκευή διώροφου πάρκινγκ, όπως αναφέρει η μελέτη. Σύμφωνα με έμπειρους κατασκευαστές, λαμβάνοντας υπόψη και την έκπτωση που θα προκύψει, το κόστος αυτής της επένδυσης δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 4,5 εκ. ευρώ. Άρα:
Ίδια κεφάλαια 26% 1.170.000
Δανειοδότηση 35% 1.575.000
Επιδότηση 39% 1.755.000
Σύνολο 100% 4,500.000
Προενοικιάζοντας 150 θέσεις για 30 χρόνια με προκαταβαλλόμενο ενοίκιο 12.000 ευρώ ανά θέση, προκύπτουν έσοδα 1.800.000 ευρώ που υπερκαλύπτουν την ίδια συμμετοχή και μέρος του δανείου. Χωρίς, βέβαια, στο ποσό αυτό να συνυπολογίζεται η αύξηση στα έσοδα του Δήμου κατά 1,375 εκ. ευρώ τα οποία υπερκαλύπτουν και το δάνειο. Όσον αφορά στη ζήτηση αυτών των θέσεων είναι δεδομένη λόγω της θέσεως του πάρκινγκ και την απουσία ιδιωτικών χώρων στάθμευσης στην περιοχή. Οι θέσεις αυτές θα δημοπρατηθούν βάσει του άρθρου 194 του ΔΚΚ με την παραπάνω τιμή εκκίνησης. Άρα, με βάση τα παραπάνω, ο Δήμος μπορεί να κατασκευάσει το πάρκινγκ, χωρίς να πάρει ούτε ένα ευρώ δάνειο!
Από τις 400 θέσεις που μένουν για εκμετάλλευση, ο Δήμος μπορεί να εισπράττει 600.000 ευρώ το χρόνο, βάσει και των αναγωγών που διατύπωσε ο ίδιος ο κ. Μαρινάκης στη συνέντευξη τύπου. Αν αφαιρέσουμε λειτουργικά έξοδα, το ανώτατο 100.000 ευρώ το χρόνο, μένουν 500.000 ευρώ. Αυτό το ποσό θα παραμένει εξ’ ολοκλήρου στο Δήμο, μιας και δεν θα υπάρχει τοκοχρεωλυτική δόση, ούτε οι αμοιβές του προσωπικού, αφού ο Δήμος μπορεί να χρησιμοποιήσει δικούς του υπαλλήλους.
Η απόσβεση αυτής της επένδυσης μπορεί να γίνει σε 2 χρόνια. Το όφελος θα είναι διπλό: Απ’ τη μια ο Δήμος θα εισπράττει ακέραιο το ποσό αυτό και απ’ την άλλη ο Ρεθεμνιώτης θα απολαμβάνει χαμηλό τίμημα για το πάρκινγκ (περίπου το μισό, απ’ το αν το έκανε ο ιδιώτης). Γιατί το σωστό είναι την τιμολογιακή πολιτική να την ασκεί ο ίδιος ο Δήμος προς το συμφέρον του δημότη και όχι ο ιδιώτης, του οποίου μοναδικό και πρώτιστο μέλημα είναι το κέρδος και όχι το κοινωνικό συμφέρον. Επίσης, με υψηλό τίμημα, που εκ των πραγμάτων θα έχει ο ιδιώτης, το πάρκινγκ θα έχει χαμηλές πληρότητες με αποτέλεσμα το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης αντί να λύνεται να διογκώνεται.
Όσον αφορά στην επιδότηση, για την οποία ο κ. Μαρινάκης αναφέρει ότι θα καθυστερήσει να εκταμιευθεί, εμείς του λέμε να βγει, επιτέλους, από το γραφείο του και να κυνηγήσει όχι μόνο τη γρήγορη εκταμίευση της επιδότησης, αλλά και πόρους εκτός των θεσμοθετημένων από την πολιτεία, πράγμα που δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα.
Μετά το 2ο έτος λειτουργία του πάρκινγκ, ο Δήμος μπορεί να χρησιμοποιήσει τα έσοδα του πάρκινγκ για την κατασκευή ενός νέου Δημαρχείου για να στεγάσει το σύνολο των υπηρεσιών του, που σήμερα βρίσκονται διάσπαρτες σε διάφορα σημεία της πόλης, δημιουργώντας μεγάλη ταλαιπωρία στο δημότη. Ο χώρος του υπάρχοντος Δημαρχείου μπορεί να γίνει πλατεία για το Ρεθεμνιώτη, ώστε να αντικατασταθεί ο καλυπτόμενος χώρος των Τεσσάρων Μαρτύρων. Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι
Βαβουράκης Νικόλαος Γαϊτάνης Ιωάννης Δερεδάκης Νικόλαος Δρυγιανάκης Γεώργιος Κρεβατσούλης Μανόλης Λαγκουβάρδου-Σχοινά Εύα Μαυράκης Αντώνιος Χαμογιωργάκης Θεμιστοκλής Ψαθάκης Μανώλης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πολιτικοί αχυράνθρωποι.

Υγειονομική έκθεση των εστιατορίων του Ρεθύμνου του 1902

Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι: Μήπως χρειάζεται επανεκκίνηση;